Home » Vaardigheden
Vaardigheden
Hier vind je alle spellen en oefeningen die met onderstaande vaardigheden te maken hebben, maak hieronder een keuze om gerichter te zoeken:
Dooie mier
Jullie gaan van gedaante veranderen! Bij elk commando moet je zo snel mogelijk je nieuwe vorm aannemen, anders.. ben je af!* Luister goed en wees zo snel als je kan. Iedereen klaar?!
Niente Trappetoni di Bandi
We zijn in Italië en daar judoën ze met spaghetti! Of juist niet, want wanneer je in de spaghetti staat heb je vieze voeten en wint de ander. Probeer de ander in de spaghetti te laten stappen om een punt te scoren!
Na-apen
Alle apen verzamelen! Als er iets is wat apen goed kunnen is het na-apen en dat gaan wij ook doen. De voorste is degene die de oefeningen gaat uitvoeren de achterste is de na-aper.
Kleurenspel
Verdeel de mat in kleuren en laat de judoka’s op commando naar de kleur rennen.
Trekker sturen
We gaan samen de trekker besturen, de ene stuurt de ander remt. Remmen doe je door te valbreken. Let op je trekker-tenen, zet ze in de mat, zo blijf je stevig zitten.
Schouder-tik
Eén judoka ligt op rug, ander staat bij voeten en moet langs uke komen om tik op schouder te geven.
Rugzak, ga van mijn rug!
Na een lange schooldag / reis kom je thuis en wil je jouw rugzak af doen. Maar deze rugzak wil helemaal niet van je rug af! Hij blijft het liefst voor altijd zitten.
Schapen scheren
De schapen moeten geschoren worden, hier hebben we herders voor nodig. Wie is er sterk genoeg om de schapen om te draaien?
Met handen en voeten
Vertel de groepen met hoeveel van elke ledemaat ze naar de overkant moeten komen.
Deze ledematen zijn de enige die de mat moeten aanraken, niet meer en niet minder.
Berenklem
De beer liep in het bos, op weg naar een heerlijke maaltijd, helaas stapte hij onderweg in een berenklem en viel op de grond. Nu is het aan de beer om de klem los te maken en snel zijn weg te vervolgen naar zijn eten, want zijn buik is leeg!
Poortjestikkertje
Iedereen staat langs de rand van de mat met de benen wijd, 2 judoka in het midden waarvan 1 de tikker is, de ontsnapper kiest een nieuwe tikker door onder diens poortje door te kruipen.
Codewoord? Ren!
Detectives gezocht!
We zijn op zoek naar een goede luister-detective, die codewoorden uit verhalen kan halen.